Покарання для недоброзичливого бізнесу
Інформатор Дніпро
Одні компанії демонструють свою громадянську позицію. Інші – відверто паразитують на досягненнях Захисників та пригортають увагу тим, до чого не мають жодного відношення. Про це давно говорять в суспільстві, а тепер – і в Верховній Раді. Депутати вже подали законопроєкт, який забороняє реєстрацію торгових марок. А тепер розглядають штрафи.
На сайті Верховної Ради зареєстрований законопроєкт №9216. Він запроваджує покарання за введення в обіг на ринок України товарів з символікою військового спротиву Українського народу. Йдеться про штраф від 1 до 3 тисяч неоподаткованих мінімумов доходів громадян — від 17 тисяч до 51 тисяч грн.
Штраф збільшується, якщо правопорешення вчинено повторно, групою осіб за попередньою змовою або якщо наслідки сягають великих розмірів — якщо загальна вартість продукції перевищує 8500 грн (або 500 неоподаткованих мінімумів доходів). В такому випадку доведеться заплатити від 51 тисячі до 136 тисяч грн з позбавленням права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю до трьох років.
Якщо в першому або в другому випадках фігурант є службовою особою, і вона використала своє становище, штраф — від 170 тисяч до 255 тисяч грн з позбавленням права обіймати певні посади чи займатись певною діяльністю до трьох років або без такого. Те ж саме покарання для порушників, які діяли організованою групою, або якщо дії набули особливо великих розмірів (вартість продукції — 17 тисяч грн і більше).
За що будуть штрафувати?
Відповідно до законопроєкту, «символіка військового спротиву Українського народу російській збройній агресії» — це:
- назви та атрибутику родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених військових формувань
- назви населених пунктів та місцевостей, постраждалих внаслідок російської збройної агресії, а також місць (населених пунктів чи їх частин), що є визнаними в установленому законом порядку символами стійкості та героїзму Українського народу;
- назви подій та військових операцій, пов’язаних із здійсненням заходів з протидії російській збройній агресії.
«ТМ ««Героїчна Буча Комбуча» зі смаком цитрусу, пиво «Герої не вмирають», сухарики «ЗСУ» (виробник у своєму пості розшифровує абревіатуру «ЗСУ» як «збройні сухарі України»), ковбаса «ЗСУ» (Застільна Смачна Українська вищого сорту), горілка «Привид Києва», горілчаний набір «Стела Бахмута», посуд разового використання «Гостомель, Буча, Чорнобаївка, Ірпінь», насіння: «огірок Міць ТРО», «майори суміш Герої України», «редиска Азовсталь» — це далеко неповний перелік «шедеврів маркетингу», який вражає цинізмом та аморальністю», — йдеться у пояснювальній записці.
Втім, використовувати для позначення торгової марки неможна імена та псевдніми керівників комуністичної партії, органів влади СРСР, УРСР (УСРР) та інших союзних республік, працівників органів безпеки, які переслідували учасників боротьби за незалежність України або встановлювали радянську владу.
Законопроєкт отримала Верховна Рада і направила його на розгляд в Комітет. Чи побачимо ми його на голосуванні під час сесії — побачимо. Нагадаємо про законопроєкт №9128 — він забороняє реєстрацію торгових марок, які експлуатують патріотичну символіку та прославляють комуністичний і нацистський режим. Документ зареєстрували 20 березня, але про подальші дії депутатів у цьому напрямку невідомі.
Раніше на цю проблему вже звертали увагу в суспільстві. Цікаво, що найбільшого відгуку вона отримала саме серед маркетологів та комунікаційників. Інформатор Україна повідомляє, що в Інтернеті поширювали заяву про те, що експлуатація теми війни в Україні є неприпустимою. Серед тих, хто підписав її , – кінорежисерка Ірина Цілик, письменники Мар’яна Савка та Андрій Любка.
Тим часом в Дніпрі триває лотерея на підтримку ЗСУ — є можливість отримати тубус від гранатомету з петриківським розписом. А «Укрпошта» випустила марки з писанками всіх регіонів України. Також з’явилась у продажу поштова марка «Рускій воєнний корабль…».