Плутанина навколо перереєстрації нерухомості: Мін’юст поставив крапку в питанні

Перереєстрація майна

В інтернеті активно обговорюють питання повторної реєстрації прав власності на нерухомість, оформлених до 2013 року. Після появи різних тлумачень цього питання Міністерство юстиції України надало остаточну відповідь, повідомляє “Дніпро Оперативний”. 

Як зазначається у повідомленні відомства, з 1 січня 2013 року в Україні діє нова система державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, яка передбачає функціонування єдиного Державного реєстру речових прав. Реєстр прав власності на нерухоме майно, який раніше вели підприємства БТІ, став архівною частиною нової системи.

Таким чином, усі права власності, зареєстровані до 2013 року, вважаються чинними та не потребують повторного підтвердження чи реєстрації.

Водночас власники можуть за бажанням внести свої дані до нового Державного реєстру речових прав — ця процедура є безкоштовною. Для цього потрібно звернутися до будь-якого Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або нотаріуса в межах області, де розташоване майно.

Якщо нерухомість знаходиться на території Дніпропетровської, Запорізької, Харківської, Миколаївської, Херсонської, Луганської, Донецької, Сумської областей, у Криму, Севастополі або Чернігівській області (з 13 жовтня 2025 року), звертатися можна до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса на території України.

Заяву про державну реєстрацію можна також подати онлайн через портал “Дія” (крім Києва, Луганської та Донецької областей).

Для проведення реєстрації необхідно мати документи, що підтверджують право власності — договір купівлі-продажу, свідоцтво про спадщину тощо. Якщо документи втрачено, дані можуть бути відновлені з архівів або паперових носіїв БТІ.

Нагадаємо, раніше ми розповідали, як дніпряни можуть зробити добру справу і підтримати тварин, що постраждали від російської агресії. 

Джерело

Новости Днепра