Освіта в умовах війни: Кривий Ріг — на зустрічі Асоціації прифронтових міст та громад України

Успішні напрацювання та проблеми освіти в умовах воєнного стану — цій темі присвятили засідання Асоціації прифронтових міст та громад України. Зустріч “Освіта для стійкості та перемоги: діалог прифронтових громад” відбулася днями у Чернігові, за сприяння місцевої ОВА.

Участь у цьому заході взяли представники Харківщини, Чернігівщини, Миколаївщини, Кривого Рогу — керівники мерій та ОВА, народні депутати. Вони обговорили нагальні потреби створення безпечного освітнього середовища в начальних закладах прифронтових міст та поділилися власним досвідом. Кривий Ріг представляв заступник міського голови Сергій Мілютін.

«Заклади освіти під час війни — це не просто школи, це ще й центри життєстійкості, пункти незламності та центри надолуження освітніх втрат. Вони приймають на себе і позашкільну освіту, й заклади культури, бо ми створили в цих навчальних закладах укриття. У Кривому Розі ми зробили 218 таких укриттів, — розповів присутнім Сергій Мілютін. — І ми також дуже вдячні нашому президенту за створення підземних шкіл».

 

Сергій Мілютін акцентував увагу на важливості підвищення конкурентного рівня українських закладів вищої освіти.

 

«Ми, як органи місцевого самоврядування, відповідально ставимося до укриттів, обладнання для шкіл (у школах Кривого Рогу ще до війни було понад 20 тисяч одиниць комп’ютерної техніки). 60% наших випускників ідуть у профтех, і ми з міжнародними партнерами допомагаємо облаштовувати там сучасні лабораторії. 40% дітей ідуть у ліцеї, де мають можливості навчатися на якісному обладнанні, брати участь у міжнародних програмах. А от виші – поза зоною повноважень місцевого самоврядування. Вони мають давати якісну, конкурентну освіту, яка забезпечить потреби ринку праці. 60% дітей прискіпливо дивляться на вітчизняні заклади і прагнуть виїхати вчитися за кордон», — наголосив заступник міського голови Кривого Рогу.

 

Представники громад, які зібралися на зустріч, мають багато успішних напрацювань. Вони обмінювалися досвідом і обговорювали спільні пропозиції до Кабміну. Зокрема, звернули увагу на те, що попри підвищення виплат для вчителів на прифронтових територіях, нерівність між обставинами, в яких працюють освітяни у громадах-форпостах, і тих, де більш сприятливі умови роботи і навчання, залишається значною. І це впливає на те, чи залишаться в цих громадах фахівці, чи будуть тут умови для навчання наших дітей.

 

Члени Асоціації підписали заяву до Кабінету міністрів, в якій пропонують низку важливих кроків: збільшення освітньої субвенції для прифронтових територій, запровадження додаткового коефіцієнту; скасування вимоги співфінансування з місцевих бюджетів проєктів, необхідних для розвитку освіти у прифронтових громадах, або мінімізувати її до 5% (укриття, харчоблоки, шкільні автобуси, пожежна безпека, освітній простір тощо); субвенція на оплату праці персоналу закладів дошкільної освіти. Детальніше пропозиції Асоціації до уряду можна дізнатись тут. 

 

 

Джерело

Новости Днепра