Серпень добігає кінця, але дніпрянам ще не пізно вирушити на море. Туроператори пропонують безліч «гарячих» турів, а соцмережі рясніють світлинами знайомих з Туреччини, Болгарії чи Єгипту. Здавалося б, ідеальний варіант для тих, хто мріє про комфортний релакс, — система all inclusive. Проте українці, які вже встигли побувати в різних закордонних готелях, попереджають: навіть ол-інклюзів може піднести неприємні сюрпризи. “Дніпро Оперативний” зібрав коментарі відпочивальників і розповість, що саме очікує туристів за кордоном.
Що думають українці про all inclusive
Для багатьох дніпрян відпочинок з «ол-інклюзів» здається оптимальним. Це і харчування без обмежень, і напої, і басейн, і часто — анімація для дітей. Люди їдуть на море не лише заради пляжу, а й щоб зняти з себе турботи: не готувати, не рахувати, не думати, що і де купити. Але «все включено» в різних країнах і навіть у різних готелях може відрізнятися разюче.
Один із популярних напрямків – Болгарія. Сюди часто приїжджають цілими сім’ями з дітьми. За досить демократичні ціни – сервіс непоганий. На сайті туроператора “Поїхали з нами” відпочивальники діляться враженнями:
«Задоволені відпочинком, все сподобалося. Харчування хороше, великий вибір, все смачне, вистачало, ніхто не отруївся. У номерах чисто, прибирали щодня, рушники міняли щодня, ліжко раз на три дні, туалетний папір та гелі – у міру потреби. Приїхали в обід, одразу заселили. Номери просторі, у нас виходили на гай. Є критий басейн, безкоштовна сауна. Анімації не було. Увечері у холі біля рецепшена танці.».
Про готель Bonita Golden Sands відгуки українців розділилися. Хтось задоволений:
«Все сподобалося, особливо вразило харчування. Від готелю з однією зіркою я такого не очікувала: все свіже, смачне, фрукти були завжди, десерти щодня різноманітні, посуд та скатертини чисті. У номері прибирали щодня, постіль міняли раз на три дні. Кому потрібні розваги та анімація — тут цього немає, але головна перевага готелю в тому, що до моря лише 3 хвилини й гарний вид із балкона».
Але є й протилежні оцінки:
«Готель тягне на трійку лише завдяки номерам, прибиранню та обслуговуванню. Сніданки — це щось: щодня одне й те саме, смачного нічого немає, навіть соки несмачні. В описі зазначено, що є фен, але в номері його не було. Натомість є міні-бар, за який при виїзді доведеться заплатити близько 2000 гривень. Якщо нічого з нього не брати — платити не потрібно. Дуже розчарував басейн: маленький, працює з 10:00 до 17:00, а довше або раніше — вас виженуть. Вид з балкона просто бомбезний, ми жили на 10-му поверсі. Єдине, що можна оцінити на п’ятірку — це розташування: до моря лише 1 хвилина. Дівчата на барі — молодчинки, всі добре володіють українською. Але більше ми туди не поїдемо!».
Ще одна популярна для відпочинку країна – Туреччина. Судячи з відгуків, найбільше скарг українці залишають саме на місцеві готелі середнього класу:
«Постільну білизну поміняти хоча б один раз за вісім днів — нащо! Рушники, а навіщо вони вам потрібні! Туалетний папір… це вже просто занадто! Тішило одне — хороша погода та тепле море!».
«Це найгірший готель, у якому я була. Він зовсім не відповідає заявленим 4 зіркам. Персонал грубий, усе старе й занедбане, в деяких дверях навіть не було замків. Ціни скрізь завищені й у євро. Харчування одноманітне: капуста з капустою, кілька варіацій салатів, без жодної різноманітності. Уже на четвертий день на їжу навіть дивитися було важко. Черги в їдальню величезні – чекати доводилося по пів години, і ще й немає де сісти. У залі душно, адже він відкритий просто на вулицю. Напої – дешеві й неякісні, алкоголь жахливий. Басейн працює лише до шостої вечора. Персонал постійно натякає на чайові. На пляжі – старі, брудні лежаки без парасоль, територію не прибирають», — згадує українка про відпочинок, за який заплатила майже 39 тисяч за 7 ночей.
Чималий шок пережили туристи, які обрали Kleopatra Ada Hotel 4★ в Аланії. На жаль, ні набратися здоров’я, ні відпочити вони не змогли, а заплачені майже 40 тисяч уже не повернеш:
«Номери і територія – суцільна антисанітарія. Басейн – мутна брудна вода з кишковою паличкою. Після купання та харчування у їдальні всі ми захворіли: блювання, температура, двом туристам навіть ставили крапельниці. Знаю щонайменше 13 людей з такими ж симптомами. Їжа несвіжа, подається в брудному посуді. Персонал грубить і реагує агресивно на скарги. Відпочинок зіпсований, здоров’я підірване».
Чимало українців вважають, що вибір 5★ — це гарантія якості. Але й тут бувають розчарування. Так, відпочивальники в новому турецькому Wyndham Alanya скаржаться на відсутність сервісу: номери не прибирали, навіть воду не приносили вчасно, обіцяний «пізній виїзд» скасували, а ставлення персоналу відверто різнилося до іноземців і місцевих.
«Політика цього готелю зовсім не клієнтоорієнтована. Обіцяний стандартний номер на 30 кв. м виявився значно меншим. При заселенні нам не пояснили, як працюють кнопки “прибрати/не турбувати”, тому прибирання не було два дні. Коли опівночі попросили на рецепції хоча б воду – нам відмовили. Спочатку адміністрація пообіцяла компенсацію у вигляді пізнього виїзду, але вже за 15 хвилин передумала, хоча готель був напівпорожній. У ресторані напої приносять через раз, офіціанта важко дочекатися. Ставлення до українців і європейців значно гірше, ніж до місцевих. Не рекомендую цей готель – він зовсім не відповідає заявленому рівню», — йдеться у відгуку, до якого відпочивальниця додала фото з автобуса, що возить людей на пляж:
Як убезпечити себе від розчарування
Туристичні експерти радять дніпрянам уважно підходити до вибору готелю:
- Читайте відгуки не лише на сайтах туроператорів, а й на незалежних платформах та у соцмережах.
- Звертайте увагу на дати відгуків: у готелях рівень сервісу може різко змінюватися залежно від сезону й менеджменту.
- Перевіряйте умови проживання заздалегідь: чи справді безкоштовний Wi-Fi, чи є рушники, чи працює кондиціонер.
- Обирайте готелі з високим рейтингом від європейців, адже іноді ставлення персоналу до іноземних туристів відрізняється.
- Майте «план Б»: страхування, контакти турагента, можливість у крайньому випадку змінити готель.
Нагадаємо, раніше ми розповідали, як бюджетно відпочити в Греції та насолодитися її краєвидами та архітектурою.