Нове життя настало
До вересня 2022 року сиділи мешканці Тальнівської громади, що на Черкащині по своїх домівках. Дехто виїздив з
важливих справ на власній автівці чи велосипеді. Громадський транспорт працював вкрай незадовільно – лише два рейси вранці та увечері. Проте із вересня 2022 року життя в громаді змінилось.
— Нове життя настало. Тепер ми можемо їздити куди нам потрібно упродовж всього дня – в магазин, в лікарню, на ринок. Ми дуже задоволені, – розповідають тальнівчани.
А починалось все так…
Проживав у м. Костянтинівка, що на Донеччині підприємець Андрій Роженко. Мав близько 30 автобусів у своєму транспортному підприємстві та надавав послуги з перевезення пасажирів в місті та на приміських маршрутах. Проте повномасштабна війна змінила життя всіх українців і Андрія Роженка теж. Довелось думати де та як рятувати сім’ю та підприємство.
— Історія наша була велика. Трохи прийшов до тями, взяв себе в руки і почали все заново. Спочатку ми в Олександрію потрапили, потім на Хмельниччину, а потім познайомились з Василем Петровичем. Зустрілись, побалакали, знайшли спільну мову, вирішили, що потрібно допомагати. Місто було трохи слабке в транспортній інфраструктурі, не вистачало автобусів і було прийнято рішення почати перевозити людей, – розповідає Андрій.
Василь Петрович Сідько – то міський голова Тального.
Переганяти автобуси з Костянтинівки до Тального Андрій Роженко почав ще у квітні 2022 року.
Перевозили їх не пустими – давали оголошення в інтернеті та евакуювали людей у більш безпечні місця. Перевезли близько 15 автобусів. Частина з них стоїть в запасі.
— Базу орендуємо, ціна адекватна і приміщення гарне, є оглядова яма і все, що потрібно для роботи, – розповідає перевізник.
І уже з 1 вересня 2022 року в Тальнівській громаді активно запрацював міський транспорт. Перевозили людей і по місту і по всіх селах громади.
Маршрути визначали разом з міською владою та громадою. В соцмережах дали оголошення, порадились з місцевими жителями, трохи відкоригували – і поїхали…
— Коли я почав працювати, то по місту лише один маршрут ходив – зранку і ввечері. Зараз в місті нове життя настало. Люди почали рухатись в магазини, на ринки. По місту 7 рейсів і додали ще восьмий рейс. До лікарні кожні 15 хвилин рухається транспорт.
Трудиться на підприємстві 10 водіїв, місцевих жителів. Щоправда, передпенсійного та пенсійного віку.
— Чи берете на роботу жінок?
— Беремо, але вони не йдуть чомусь.
Для пенсіонерів визначили час та день, коли можна проїхати безкоштовно – у четвер з 10.00 до 14.00. Зранку люди їдуть на роботу, а у цей час менше пасажирів.
Щоправда, пенсіонери кажуть, що у ці години великий «аншлаг» у транспорті, проте раді, що є можливість потрапити у потрібне місце.
— Нехай хоч і за гроші, аби тільки їздив. Ми задоволені. Дуже добре, що у нас з’явився такий чоловік.
Задоволений також і перевізник, і міський голова. Одним словом, добре всім.
Підприємство зареєстроване у Тальному, то ж податки ідуть до місцевого бюджету.
Андрій Роженко розповідає, що тут він облаштувався добре – виділили житло, діти ходять до школи, дружина працює разом із ним, сімейний бізнес. Каже, що йому тут подобається. І по завершенню війни не планує повертатись до Костянтинівки. Хіба що бізнес свій і там також активізує.
— Коли війна закінчиться, то залишусь тут. Якщо буде можливість відновити там транспортний рух, то відновлю. Але це не впливатиме на Тальне. Я коней на переправі не міняю. Якщо є договір на 5 років, то я його виконую. Якщо буде така можливість, то буду і там, і тут. У мене є водії, котрі там залишились.
Вартість проїзду в міському транспорті Тального, принаймні на початок вересня, становила 10 грн. У найближчих планах було збільшити тарифи на перевезення пасажирів до 15 грн.
Про все це журналісти зі всієї України дізнались під час престуру, організованого Харківським пресклубом.
Тетяна Верба теж там була