У лютому 2022 року жінка переказала 1285 євро з російського банку на свій рахунок у ПриватБанку, але гроші так і не потрапили до неї. Виявилося, що кошти заблокували через санкції. Яким було рішення суду – читайте у матеріалі «Дніпро Оперативний».
У лютому 2025 року суддя Соборного районного суду Дніпра пояснив, що через санкції гроші не потрапили на рахунки ПриватБанку, а «осіли» на спеціальних рахунках Національного банку України до закінчення війни. У цьому суді жінка програла, але історія на цьому не завершилася.
Продаж квартири та несподівані проблеми
У 2020 році дніпрянка продала квартиру, яку отримала у спадщину і частину грошей від продажу вона розмістила на рахунку у російському ТБАНК. Через два роки жінка вирішила переказати ці кошти до України.
27 лютого 2022 року, після початку повномасштабного вторгнення, власниця коштів надіслала 1285 євро зі свого рахунку у ТБАНК на власний рахунок у ПриватБанку через систему SWIFT. Здавалося б, звичайна операція – жінка, перебуваючи у Дніпрі, переказала власні гроші на власний рахунок.
Але кошти так і не з’явилися на її рахунку в українському банку, і тоді клієнтка зажадала пояснень. У ПриватБанку їй пояснили, що переказ заблокували через обмеження воєнного часу. Тобто її грошовий переказ потрапив під санкції, встановлені Національним банком України ще 24 лютого 2022 року, і гроші «заморозили» на спеціальному рахунку.
Жінка не змогла змиритися з такою ситуацією, адже вона громадянка України та, до того ж переказ йшов у євро, а не у заборонених російських рублях.
Що вирішив суд
Щоб забрати свої гроші, дніпрянка вирішили звернутись до суду. Вона просила повернути 1285 євро, нарахувати проценти за затримку та виплатити 20 тисяч гривень компенсації.
В суді вона розповіла, що через стрес від втрати коштів витратила на лікування понад 18 тисяч гривень. Тому що за майже три роки без доступу до власних грошей її здоров’я погіршилося. Але ПриватБанк пояснював, що сам не отримував цих коштів і не міг їх зарахувати на рахунок клієнтки, бо всі подібні перекази блокувалися автоматично відповідно до постанови Національного банку.
Суддя ретельно вивчив документи та дійшов висновку, що банк діяв за правилами, які йому встановив регулятор. В результаті, у цьому суді жінка нічого не отримала, але змогла відстояти свої права в апеляції. Там судді вирішили, що банк має виплатити клієнтці 1285 євро (на той час це було 55 тис. 992 грн). Також жінка мала отримати ще 3000 грн на оплату послуг свого адвоката.
Цю постанову спробували оскаржити, але київські судді визнали справу малозначною та не стали її розглядати.
Нагадаємо, що раніше ми писали, що шахраї через Приват24 обікрали пенсіонерку.