Регулярні відключення світла не могли не вплинути на роботу громадського транспорту у Дніпрі. Сферу перевезень пасажирів довелося адаптувати під екстремальні умови. З якими труднощами зіткнулися та як їх вирішують, в ефірі телеканалу «Дніпро TV» розповів директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Ігор Маковцев, повідомляє «Дніпро Оперативний».
У разі тривалої відсутності світла у Дніпрі посилюють автобусні маршрути. Так, під час останнього блекауту було виведено 70 додаткових автобусів. Проте через затори та велику кількість людей на зупинках пересування містом у громадському транспорті може бути вкрай проблематичним. Вирішенням цієї проблеми вже займаються у департаменті, зазначив Маковцев.
«Є домовленість із перевізниками. Кожен із них залежно від кількості маршрутів містить так званий «резерв» водіїв. Чергові знаходяться вдома, але якщо виникає позаштатна ситуація, вони мають прибути до автотранспортного підприємства. Ці водії за замовчуванням виходять на маршрути, посилюючи напрямки, що дублюються електротранспортом. Ми вивели близько 70 додаткових автобусів на маршрути міста під час останнього блекауту. Але щоразу бачимо на кінцевих зупинках безліч людей. Це пов’язано з тим, що під час блекауту відключаються всі світлофори та виникають затори. Тому інтервали розриваються, із цим справді є проблема. Ми працюємо з патрульною поліцією: визначили цілий перелік перехресть, на які необхідно максимально швидко поставити регуляторів, щоби налагодити рух у місті», — розповів Маковцев.
За словами Ігоря Маковцева, Дніпро, як і багато інших міст України, зіткнувся з нестачею водіїв громадського транспорту. Наразі для містян є безліч вакансій. Навчання також проводять.
«Ми постійно бачимо відтік кадрів, оскільки економіка держави зараз не дозволяє конкурувати з такими самими посадами у найближчих країнах Європейського Союзу. Тому ми вдосконалюємо систему соціального захисту цих працівників, вигадуємо, як затримати ці кадри на місцях. Якщо ви втратили роботу та маєте категорію, у кожному автобусі, трамваї, тролейбусі є повідомлення про прийняття на роботу спеціалістів. Навіть у сьогоднішній складній ситуації ми проводимо курси підготовки водіїв електротранспорту та автобусів. Приходьте, завжди є вакансії», — наголосив він.
Навіть за відсутності світла електротранспорт у Дніпрі повністю не припиняє роботу. Продовжують курсувати технічні рейси трамваїв та тролейбусів.
«Якщо є перепад температури та підвищується вологість повітря, відбувається намерзання контактного дроту, його вага збільшується та виникає ризик обриву. Найпростіший спосіб боротьби з цим явищем – прогрівати контактний дріт. Також якщо рейками не рухається рухомий склад, то вони покриваються корозією — починають іржавіти. Тому у нас є технічні рейси, які працюють з 6:00 до 10:00 та з 17:00 до 21:00. Це дуже скорочений випуск рухомого складу для того, щоби підтримувати нашу критичну інфраструктуру в робочому стані», — прокоментував Маковцев.
Станції метрополітену в Дніпрі використовують як укриття та під час блекауту. Там безпечно і завжди є світло.
«Метрополітен як укриття – найбезпечніше місце. Це 50 метрів ґрунту, і жодна ракета не проб’є станцію метрополітену. Тож відбувся блікаут чи ні – цілодобово метрополітен з перших днів війни є надійним укриттям. Фактично кожна станція – це пункт незламності, бо там є спеціально обладнані місця, альтернативне живлення та заводяться генератори, забезпечуючи відкачування води, вентиляцію, освітлення», — зазначив директор департаменту транспорту та транспортної інфраструктури.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли про те, що у Дніпрі запустили технічні рейси електротранспорту.