Середні ціни палива зростають. Бензин марки А-95 подорожчав на 40 копійок до 55,51 грн/л, літр дизельного пального — на 58 копійок до 55,67 грн/л. Такі дані наводить “Консалтингова група “А-95”.
Ринок потягнувся за лідерами. WOG та ОККО підвищили ціни пару тижнів тому. Як розказав “Бізнес-Телеграфу” власник мережі АЗС “Прайм” Дмитро Леушкін, головні маркет-мейкери на паливному ринку на сьогодні — мережі ОККО, WOG та віднедавна — ” Укрнафта”. Саме з ними “звіряє цінники” решта мереж. Причому донедавна замість “Укрнафти” у цій “трійці” цінових зааонодавців фігурувала мережа “Приват”. Але після того, як вона значно “схудла”, а частина активів відійшла “Укрнафті”, саме державна компанія почала диктувати ринку умови. Так і сталось. Мережа АЗС групи “Приват” (ANP, “Авіас” тощо), підвищила ціни на бензини найбільше — на 2 грн/л — до 56,00 грн/л (А-95). На 1 грн/л паливо здорожчало у мережі SOCAR.
Але чому зростають ціни? На початку місяця фінансовий аналітик Олексій Лупоносов прогнозував зростання цін а на бензин, за найкращих умов на 1%. Приблизно так і сталось. І далі може бути більше. Бо з початком війни на Близькому Сході світові ціни на нафту стрімко зросли — на 13,6%. На кінець жовтня 2023 року ціни на нафту марки Brent зросли з 82,81 доларів до 94,58 доларів за барель. Ціни на нафту марки WTI зросли з 82,58 доларів до 92,24 доларів за барель.
Війни Близького Сходу завжди впливали на вартість нафти. У 2014 році, коли стався конфлікт між Ізраїлем та сектором Гази, ціни на нафту зросли на 15%. У 2006 року, коли стався конфлікт між Ізраїлем та Ліваном, ціни на нафту зросли на 10%. Західні експерти вважають, що поточна ситуація на Близькому Сході може принести нашому ворогу деякі вигоди, але вони будуть обмежені. Країна-агресорка є великим виробником нафти та газу, але не єдиним.