Один учень – один комп‘ютер. Учням та педагогам Кривого Рогу передали понад 12 тисяч комп’ютерів. Проєкт з Люксембургом розрахований на 5 років.
Кривий Ріг є одним із лідерів в Україні з розвитку освіти, зокрема з впровадження інноваційних підходів та цифрових технологій. У місті створено Центр хмарних технологій, на якому для учнів розміщено по предметах авторські курси, що розроблені кращими викладачами. А завдяки співпраці з міжнародними партнерами міська влада Кривого Рогу продовжує оснащувати навчальні заклади сучасним обладнанням.
В межах співпраці з Великим Герцогством Люксембург Кривий Ріг отримав першу партію техніки – 12 370 компʼютерів, в тому числі 10 450 — для шкіл і 1 920 — для закладів професійно-технічної й фахової передвищої освіти .
«Проєкт з Люксембургом розрахований на 5 років. Його умовно можна розподілити на два блоки: освітній та економічний. По галузі освіти для шкіл та закладів професійно-технічної освіти заплановано придбання комп’ютерів та наукових і виробничих лабораторій, впровадження європейських принципів інклюзії в освіті, а також ремонт та обладнання укриттів. Я хочу подякувати нашим міжнародним партнерам за довіру та плідну співпрацю», — сказав голова Ради оборони Кривого Рогу Олександр Вілкул.
Він підкреслив: «Навіть під час війни діти мають отримувати якісну освіту. Робимо для цього все можливе: від облаштування укриттів у школах до нового обладнання для навчання, у тому числі при підтримці міжнародних партнерів, забезпечуємо вчителів та учнів необхідною технікою. З початку війни, задля організації освітнього процесу наші школи вже отримали майже 6 тисяч одиниць комп’ютерної техніки. Учора місто отримало ще понад 12 тис комп’ютерів – 10,4 тис хромбуків для шкіл та 1,9 тис для профтеху. Наступного року ця робота продовжиться».
Нова комп’ютерна техніка – це серйозна підтримка педагогів і дітей, тим більше зараз – в умовах змішаної форми навчання. Зважаючи на те, що для учнів 5 класів підручники у повному обсязі не надруковані, ці хромбуки діти зможуть використовувати і як електронні підручники, і для доступу онлайн-навчання. Нові хромбуки взаємодіють з навчальними сервісами, мають якісну вебкамеру та потужний процесор.
За ефективну взаємодію подякував керівництву міста Геннадій Русанов, керівник проєкту державного агентства Люксембургу з розвитку LuxDev.
«12 тисяч хромбуків для учнів, студентів та викладачів — це лише перша партія обладнання, закуплена для освітян міста в межах нашого проєкту. Крім того, вже цього року плануємо облаштування 5 укриттів в школах, 3 навчально-практичних лабораторій у закладах професійно-технічної освіти. Ця робота буде подовжена й у 2025 році. Заплановано облаштування ще понад 20 укриттів, придбання комп’ютерної техніки, наукових лабораторій та майстерень», — зазначив Геннадій Русанов.
«Розуміємо, що, на жаль, через війну українській освіті ресурсів не вистачає. Тому ми будемо допомогати, розвиваючи заклади освіти та створюючи додаткові можливості: дітям — вчитися, а педагогам — викладати», — додав Стівен Таппер, головний технічний радник державного агентства Люксембургу з розвитку LuxDev.
Він зазначив, що завдяки проєкту з Люксембургом комп’ютерами також будуть забезпечені всі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, що перебувають в прийомних сімʼях та дитячих будинках сімейного типу Кривого Рогу.
Сергій Кіслов, директор гімназії №109 «Темп» розповів: «У цій партії ми отримали 59 хромбуків для дітей та 10 — для вчителів. Їх видадуть учням 5 класів, у яких великий дефіцит підручників. Крім того, планується видати гаджети дітям пільгової категорії для того, щоб вони могли користуватися всіма перевагами в опануванні освіти. У Кривому Розі хмарні сервіси розвинуті з 2016 року. Тому саме хромбуки — оптимальний пристрій для організації освітнього процесу. Крім того, в 5 класі ми переорієнтуємо освітній процес саме на систему «один учень — один комп’ютер», тому що такого до цього часу не було. Ми працюємо у змішаному форматі, і нам потрібна така техніка».
Наразі, у Кривому Розі, завдяки співпраці з UNICEF, USAID, Save the Children International, People in Need та іншими фондами, у закладах освіти та культури відкрито 22 центри цифрової освіти, 3 комп’ютерні лабораторії, 27 Центрів з подолання освітніх втрат та інші.